martes, 28 marzo 2017 |  Suscríbete al BOLETÍN | RSS
LA VOZ LIBRE

El PSdeG se distancia del BNG en la reforma del Estatuto gallego por la palabra 'nación'

El PP pide "altura de miras" y celebra el "cambio de escenario"

LVL
martes, 21 de julio de 2009, 13:40
El PSdeG se distancia del BNG en la reforma del Estatuto gallego por la palabra 'nación'

Un Estatuto a la altura de Galicia
Manuel Vázquez, secretario general del PSdeG. El PSdeG se distancia del BNG en la reforma del Estatuto gallego por la palabra 'nación'

Santiago de Compostela.- Manuel Vázquez, líder de los socialistas gallegos, envió una iniciativa al PP y al BNG para crear en septiembre una comisión parlamentaria que impulse la reforma del Estatuto. “Quien no tiene Estatuto milita en la segunda división”, advirtió el dirigente socialista.

Dos años después de que el proyecto de reforma del Estatuto de Galicia finalizase sin consenso, los socialistas vuelven a sacar el texto a la palestra. El cambio del escenario político provoca que el dirigente socialista esté dispuesto a impulsar la reforma por consenso. Sin embargo, advierte que “si éste no fuera posible y alguien se empantana en debates de poco interés ciudadano, nosotros seguiremos hacia delante”, haciendo alusión a la polémica acerca de la introducción del término “nación”, defendido por el BNG.

Vázquez, líder de los socialistas gallegos, anunció que el PSdeG “va a marcar el texto donde se ha marcado ya, en referencia al Estatuto catalán. “No votaremos uno con menos derechos, es al que como comunidad histórica tenemos que apostar”, puntualizó Vázquez. “Queremos un Estatuto de todos los gallegos que acoja nuestros símbolos, los de una tierra valiente y emprendedora, dueña de su destino”, afirmó Vázquez.

EL PP ACEPTA LA PROPUESTA

Frente a estas declaraciones Manuel Ruiz Rivas, portavoz del grupo popular, celebró el “cambio de escenario” y pidió “altura de miras”. “La negociación anterior del Estatuto implicaba cesiones del PSdeG a un grupo minoritario”, afirmó Ruiz Rivas haciendo alusión al BNG.

Por su parte el presidente gallego, Alberto Núñez Feijóo, acogió con cierta sorpresa la petición de reforma estatutaria lanzada por el líder de los socialistas gallegos, dado que ésta estaba recogida en el programa electoral de los populares. “Todavía no he recibido ninguna propuesta de Vázquez”, anunció Feijóo. “Sin embargo, en estos momentos tenemos que estar con las cosas que de verdad preocupan a los gallegos, como son la crisis, la recesión económica y el empleo”, advirtió el presidente de Galicia.

Con todo, el dirigente popular informó de que remitirá al Parlamento un proyecto de reforma constitucional del Estatuto para que sea debatido por los grupos políticos. “El Gobierno va a cumplir con su compromiso”, recalcó el titular de la Xunta de Galicia.

En las filas nacionalistas, la propuesta socialista ha sido acogida con reticencias. “No me extrañaría que Manuel Vázquez esté dispuesto a pactar con el PP. Y es lo que está haciendo: hay un pacto implícito en financiación y mañana van a consensuar otro para que el AVE no llegue antes de 2016. Creo que son coherentes”, ironizó Carlos Aymerich, portavoz del Bloque Nacionalista Galego. 

Noticias relacionadas

Comentarios

Comenta esta información

Usuario:
Comentario:
Ver condiciones
Ver términos legales
Código de seguridad:
Copia el código:


Se publicará en breve
Página 1 de 1
Encontrados 6 comentarios
Dice ser gallega
lunes, 14 de septiembre de 2009, 04:20
mira éstos del PSdeG...A buenas horas mangas verdes...

Dice ser Galego-Vigo
viernes, 24 de julio de 2009, 06:54
A posición radical dos colonialistas españolistas está a contribuír para o aumento dos simpatizante por un ESTADO GALEGO.

É ridículo os colonizadores con todo o poder colonial quereren pasar por cordeiros vítimas dos colonizados!

Dice ser Ana
miércoles, 22 de julio de 2009, 03:39
Xa chega as naiziñas e paizinhos usados polo réxime colonial a través de "Lavozlibre" usando os pobres fillos é unha técnica de coacción psicolóxica prohibida por Lei en vendas e en todos os medios comerciais. É unha técnica miserenta que se chama " Técnica Angelical". O réxime colonial séntese perdido. Usa os medios máis criminosos para nos convencer, vender o castelan e o colonialismo, mesmo aqueles que recoñece ser coacción punida por Lei. Non é só en España que a técnica "angelical" é prohibida. É en todo o mundo civilizado. A que punto tan baixo e criminoso de coacción que colonialismo Chegou.... E os millóns de pais, nais e fillos galegos que están hai séculos colonizados polo castelán na súa propia terra de orixe? Cando teñen voz para falar neste "LAVOZLIBRE"? Leven esa liberdade para Castela.

Este PS é españolista demais para o meu gusto.

Dice ser Manolo
miércoles, 22 de julio de 2009, 03:37
Din os colonialistas españolistas que nós os patriotas galegos somos minoritarios dentro do muro colonial. Todas as grandes causas foron sempre defendidas por elites. Só as elites están na vanguarda. As maiorías adhiren sempre posteriormente. Agora os colonos que viven na Galiza ao sentírense protexidos polo réxime colonial asumen posicións que no futuro nin nunha Galiza Federada teñen condicións para viviren entre os galegos. Quen dubida que mais cedo ou mais tarde o colonialismo chegará ao fin na Galiza? Federado ou Independente a Galiza será un ESTADO. Cando iso acontecer os colonos que hoxe asumen posicións na defensa do colonialísmo sairán de mans baleiras, van se sentir traizoados polos propios madrileños, que irán optar por ter un bo relacionamento co Estado da Galiza deixando os colonos sen nada. É así que sempre acaban estas situacións. Os colonos chegan até en moitos casos a seren xulgados e condenados por actos coloniais, cando regresan ao antigo Estado colonial para este limpar a cara perante o mundo. En España non vai ser diferente....

Dice ser Xavier
miércoles, 22 de julio de 2009, 03:35
O dicirmos Galiza Ceibe nada valerá se non tivermos unha actitude forte na defensa da nosa identidade.
Dou como un exemplo os galegos do sur do río Miño non só por cando Castela ocupou a Galiza non o aceptaren e tornárense independentes como aínda hoxe teñen un nacionalismo imprecionante.
Vexan o sentimento dos portugueses cando ouven o Himno de Portugal.

A selección afeccionada de "Ragby". Foi clasificado internacionalmente como o Himno Nacional máis sentido no mundo :

http://www.youtube.com/watch?v=993zjs7l80I&feature=related

Nun xogo de fútbol entre Portugal e Grecia. Reparen o respecto dos representantes máximos da FIFA que cando acaba o himno grego e comeza o portugués se colocan en sentido. Vexan todo o ambiente de nacionalismo que os portugueses envolven todo o estadio. Estamos perante un Estado/Nación:

http://www.youtube.com/watch?v=4RrJe-n_88A&NR=1

Reparen que a bandeira portuguesa, aínda mantén no centro o fondo branco coa cruz azul feita de escudos guerreiros que á data da fundación do país era a bandeira galega militar na guerra contra os mouros. Despois de conquistaren a independencia houbo varias guerras contra castela que acabaran sempre con vitorias portuguesas mesmo como esta en que eran 5 casteláns para 1 portugués.
Na versión castelá méntese no que se refire ás baixas porque dos máis de 30.000 casteláns só menos de 2000 chegaran a casa e moi feridos. Os restantes foron mortos ou presos. Dos 5 comandante casteláns 3 foron mortos 1 foi prendido e o outro o propio Rei de Castela foxe despois do seu cabalo ser morto e matar á traizón un nobre castelán para lle roubar o cabalo e por-se en fuga. O cinismo foi tan grande que cando chegou a Castela o Rei dixo que o nobre traizoado sacrificara a vida pela del. Dándolle o nome de Mártir de Aljubarrota en vez do Traizoado de Aljubarrota.
Cando nós tivermos este nacionalismo seremos libres vexan versión castelá indesmentível:
http://es.wikipedia.org/wiki/Batalla_de_Aljubarrota

Dice ser Contradición
martes, 21 de julio de 2009, 15:45
Los socialistas gallegos se distancian de los socialistas catalanes por el término nación, eso sí, .. no lo otro. Leamos el Estatut y lo comprobamos.

Página 1 de 1
Encontrados 6 comentarios
 
 
 
enviar  imprimir  enviar 

Economía

Javier Fernández

Javier Fernández

Periodista
La pérdida de poder adquisitivo ha cambiado el perfil del comprador de vivienda en España, que se ha visto obligado a reducir sus  [...]

Economía

Carmen Tomás

Carmen Tomás

Periodista y comentarista política y económica
La liberalización de la estiba sigue siendo un quebradero de cabeza para el gobierno. Las negociaciones se pusieron en marcha hace ya  [...]

Política

Julia Navarro

Julia Navarro

Periodista y escritora
Hoy apenas queda nada del legado de Kemal Atatürk el inspirador de la Turquía moderna. Su principal empeño fue occidentalizar  [...]

La Voz Libre en tu correo



La Voz Libre on Facebook